sobota, 1 sierpnia 2009

Banksy!

Anglik. Artysta graffiti. Pacyfista-
Dlatego niejednokrotnie twórca prac o charakterze antywojennym.
Nie interesuję się, bo nie lubię interesować się polityką, jednak taka forma przekazu trafia do mnie znakomicie.


"Dziewczynka z bombą"

Szczypta humoru, towarzysząca pracom idea, cel. Kolejne co mnie pociąga w jego pracach, to przywiązywanie uwagi do symboli. Warto wspomnieć też o nietypowych miejscach zamieszczania dzieł, co dodaje im charakteru i tej... no... Banksy'owości.

Szczerze polecam odwiedzenie Jego strony oraz strony, gdzie można oglądnąć całe mnóstwo jego prac.

Mam wielki sentyment (a może to i błąd?) do ludzi, którzy swoimi życiorysami udowadniają i uzupełniają "artystyczność swojej duszy". Rozważam możliwość, że to błąd, bo w końcu powinnam przygotowywać się do fachowej oceny i analizy dzieł pod kątem technicznym. Nie robię tego, na razie nie umiem, albo nie chcę. Jestem zakochana w życiorysach. Wpadam w zachwyt czytając na Wikipedii, jak Banksy w zoo w Bristolu zostawił napis Keeper smells - Boring Boring Boring (pol. Dozorca śmierdzi – Nuda Nuda Nuda) w klatce ze słoniami. Tak to już ze mną jest.

A to jest cudo na czterech kółkach-
samochód z moich marzeń: BMW 635 CSi.


Muszę dodać cytat Modigliani'ego. Nie mogę się powstrzymać, ale to tylko dlatego, że dokładnie przekłada się na mój nastrój.

"Tych, których kocham, znać dobrze nie sposób.
Lecz są przeze mnie nieźle rozumiani.
Sam jestem każdą z przeróżnych osób, choć jednocześnie po prostu pawianem."

Dziś bez ładu i składu. Jutro się weselę.
Serdeczności. Karcia.

1 komentarz:

  1. Gardzisz Cadillaciem? ;D

    A co do prac wspomnianego wyżej Banksy'a, uważam, że w niezwykle realistyczny (mimo metafor) sposób przedstawiają świat i taki przekaz mi odpowiada.

    to ja. Katarzyna S.

    OdpowiedzUsuń

Albo mi się wydaję, albo ta opcja ma problemy z byciem sprawną.