niedziela, 20 września 2009

"gdybym ci kiedyś powiedziała"

Skończyłam właśnie czytać powieść Judy Budnitz o tytule, ktory widnieje w tytule.
Był to dla mnie szok literacki, całkiem jak "Lalka" Prusa i "Rarka" Plusa. ;-)

Powieść jest jednocześnie obrzydzająca i hipnotyzująca, przerażająca i obca, ciepła (chociaż chyba "duszna" lepiej by pasowało). Wciągająca, pełna indywidualizmu, tajemniczości i.. osobliwości. Właśnie, przede wszystkim jest niesamowicie udziwniona, na dziesiątki sposobów: począwszy od samego tytułu, kończąc na postaci dziewięćdziesięcioletniej staruszki, kupującej na rogu ulicy marihuanę od jakiegoś chłopaka, bo sądziła, że to właśnie to zioło pomaga jej najbardziej na kaszel.

Nie umiem oddać jej charakteru, a jeśli nie da się oddać w słowach czyjegoś charakteru, to znaczy, że jest to charakter bardzo złożony, czyli taki, jaki lubię najbardziej.


"Nie chciałam być siłą natury, chciałam być damą"

"Niejeden człowiek z okolicy zamarzł już na śmierć parę metrów od domu, straciwszy orientację w drodze do wygódki."

A teraz bardziej osobiste sprawy-niech zawieje prywatą.

Ruszyło szkolne radio! Po około półrocznej ciszy znowu możemy razem z Olą i "nowymi" wlewać nasze muzyczne gusta do głów wadowickiej młodzieży. Aj aj aj, jak się cieszę! Korytarz znowu brzmi po naszemu. Co prawda okien w nim nie przybyło, ale dźwięki zdecydowanie go rozjaśniają. Z tego miejsca dziękuję dobrodusznemu panu od informatyki. ;-)

Ostatnio idąc ul. Zatorską natknęłam się na coś osobliwego. Jakiś mężczyzna szedł, a właściwie zataczał się śpiewając głośno i wyraźnie piosenkę o następującym tekście:

"Było minęło i szlag mnie trafi..."

Byłam prawie pewna, że właśnie tak będę mówić po zakończeniu wakacji, ale nie. Powiedziałabym raczej, że było, minęło, jak zasłużę, to za rok będzie jeszcze lepiej.

Serdeczności. Wciągnięta w kierat starych i nowych zadań i obowiązków- Karcia.

1 komentarz:

  1. Tak myślałam,że napiszesz o tej książce:) Coś czuję,że Twoje następne wakacje będą świetne,bo póki co, starasz się zasłużyć na nie codziennie!:)

    OdpowiedzUsuń

Albo mi się wydaję, albo ta opcja ma problemy z byciem sprawną.